Tipy a rady jak vybrat správnou taneční podložku

Úvodem je třeba říci jednu zásadní věc – kdokoliv může skákat na tanečních podložkách DDR.

Taneční podložky jsou totiž opravdu zábavou pro všechny věkové i váhové kategorie.

Každý by měl před samotnou koupí podložky zvážit několik důležitých faktorů pro její správný výběr.

V následujících kapitolách si shrneme na co je dobré se zaměřit a na co nezapomenout při výběru té pravé pro Vás.

Mám shánět podložku pro připojení k televizi nebo jen k PC?

Hraní na velké televizi je příjemnější, ale bohužel OPRAVDU NEEXISTUJE ani jedna taneční položka bez kompromisů, která by šla připojit přímo k televizi - 99% tanečních podložek s možností připojení k TV má zvuk a grafiku odpovídající 90. létům minulého století (rozlišení třeba jen 320 pixelů!) a letící šipku spíše tušíte než vidte - rozhodně nekupujte žádné kombinované podložky pro připojení jak k TV tak PC - kvalita je tak mizerná, že budete ještě týž den podložku vracet prodejci. Jedinou čestnou výjimkou je TV Fit – Váš osobní trenér, kde je kvalita obrazu i zvuku dokonalá (opravdu jako u jediné podložky na trhu), ale zase není možné rozšířit počet skladeb a ten je poměrně omezený (TV Fit totiž primárně slouží jako trenér jógy a poslilování, na což jej doporučujeme spíše než jako taneční podložku)

Vybírejte proto taneční podložku s připojením k PC a PC pak můžete propojit s televizí (HDMI konektor apod.).

Pro koho hodlám taneční podložku koupit?

Pokud sháníte taneční podložku pouze pro Vaše dítě, které ještě nikdy na podložce neskákalo, bude Vám stačit základní podložka X-PAD Basic Dance Pad. Tato podložka je bez výplně a je vhodná pro naprosté začátečníky a menší děti.

Jestliže víte, že skákání na podložce Vaše dítě baví a nebo že ji budete občas používat i vy, doporučujeme Vám univerzální podložku X-PAD Extreme Dance Pad. Používají ji jak začátečníci, tak i pokročilí hráči. X-PAD Extreme Dance Pad je rozdílný v tom, že má integrovanou výplň, plasticky vyztužené šipky pro přesnou orientaci při hře a hodí se k častějším transportům (například na různé akce, party, či oslavy).

Pro dospělého člověka se také hodí taneční podložka X-PAD PROFI Version Dance Pad, která je snad to nejlepší co na českém trhu můžete najít. Tato podložka má výplň ze speciálně tvrzeného molitanu, takže se nemůže stát, že byste podložku nějak přetěžovali ani pokud budete hrát několik hodin v kuse. Je opravdu odolná a hráči ji vyhledávají také pro její komfort.

Kde budu podložku používat?

Pokud bydlíte v paneláku, je určitě mnohem lepší pořídit si  taneční podložku X-PAD PROFI Version Dance Pad, která je vyplněna speciálně tvrzeným molitanem silným více než 2 cm, vyhnete se tak případným konfliktům s Vašimi sousedy.

V případě, že bydlíte v rodinném domě, je výběr taneční podložky spíše otázkou komfortu, jelikož je zde malá pravděpodobnost, že byste svým hraním někoho rušili. Je však stále nutné myslet na to, pro koho je podložka určena.

Jak dlouho mi taneční podložka vydrží?

U každého typu taneční podložky je životnost individuální. Je důležité zmínit, že pokud podložku užívá člověk s vyšší hmotností, snímače nevydrží tolik jako když ji využívá dítě. Zatímco dítěti tedy vydrží taneční podložka více jak 5 let, u dospělého se tato doba může zkrátit. Pokud však chcete mít jistotu, že Vám bude nefunkční taneční podložka vyměněna za zcela nový kus i po běžném opotřebení, pořiďte si ji s garancí výměny za nový kus.

Co je garance výměny?

Někteří prodejci chtějí nabídnout opravdu kvalitní produkt a zároveň vyjít zákazníkovi vstříc s jeho cenou, proto poskytují různé kategorie garancí výměny. Garancí výměny se myslí, že dojde-li k jakémukoliv neopravitelnému poškození podložky (s výjimkou úmyslného poškození či užívání v rozporu s návodem k obsluze) i například vlivem běžného opotřebení během této doby, bude Vám taneční podložka vyměněna za zcela nový kus.

Začínající hráči mají tendenci hrát zprvu "silou". Dochází tak k nadměrnému zatěžování snímačů taneční podložky, které však po krátkém osvojení principu hry obvykle samo vymizí. S garancí výměny taneční podložky nakupujete zcela bez rizika a nemusíte se bát herních začátků.

Mohu taneční podložku připojit k jinému zařízení než k PC?

Určitě je to možné. Například taneční podložky 5in1 Deluxe Dance Pad nebo 5in1 Deluxe Dance Pad HF (Hard Foam) je možné připojit s PC, PS/PS2, XBOX, GC nebo Wii. Podložka 5in1 Deluxe Dance Pad má měkkou výplň a je vhodná spíše pro začátečníky a dětské uživatele. Pro pokročilejší hraní se více hodí podložka 5in1 Deluxe Dance Pad HF.

U obou typů se nachází plastické zvýraznění šipek pro přesnou orientaci při hře.

PC versus hrací konzole?

Připojení taneční podložky k PC má mnoho výhod. Oproti hracím konzolím není potřeba dokupovat žádný software. A také je u PC možnost rozšiřovat program o další skladby, které lze zdarma stáhnout z internetu. Toto pro hrací konzole není možné, počet skladeb je omezen a navíc je nutné za ně platit.

Pokud preferujete přímo hru na TV máme pro Vás variantu jak si užít zábavu přímo ve Vašem obýváku pouhým spojení PC s TV pomocí HDMI, VGA, S-Video kabelů (záleží samozřejmě na typu TV). Ničím se neliší od hraní na konzolích, ale skákat lze i na Vaše ošipkované nebo stažené písničky, což hra na konzoli rozhodně neumožňuje.

JAK NENALEŤET PODVODNNÍKŮM? Software a kvalitní podložka je základ!

Výběr taneční podložky začínejte podle dodávaného software a hudby. Vyhnete se tak nepříjemným překvapením či dokonce konfliktu se zákonem! Většina podložek na trhu je dodávána s pirátským softwarem, často na přepalovaných CD. V mnoha případech je pak software bez hudebních balíčků, polofunkční či zastaralý. Slibovaná čeština je často jen při instalaci a hra samotná bývá v polštině, angličtině nebo čínštině. Je až s podivem, co vše jsou dnes obchodnící schopni prodávat. Nenaleťte zejména na nízké ceny, pod 500,- Kč se prostě kvalitní podložka pořídit nedá. Preferujte osvědčené značky. Více o námi doporučeném software se dozvíte v recenzích tanečních her. A pokud se budete řídit našimi recenzemi tanečních podložek, pak rozhodně neprohloupíte - kvalita software je již v recenzích zahrnuta.